10 Khasiat Vitamin C Shaklee

Assalamualaikum dan salam pagi isnin :)

Kejap je rasa dah masuk bulan Mac kan. Jadi apa yang kita dah capai dalam hidup sepanjang dua bulan lepas? Okey tanya diri masing-masing ye :) Apa sahaja yang kita lakukan mesti KONSISTEN dan ada PERUBAHAN, kerana perubahan yang sedikit adalah lebih baik dari langsung tidak berubah. Pesanan ini adalah untuk diri sendiri juga yang kadangkala terleka :)

Hari ni saya nak bercerita tentang KHASIAT SUSTAINED RELEASE VITA-C PLUS. Sustained Release ni maksudnya khasiat vitamin ini dibebaskan secara berperingkat ke dalam aliran darah setiap jam. Jadi dengan pengambilan yang betul, Vitamin C Shaklee mampu bertahan dalam badan kita selama 24 jam. Vitamin C adalah dalam golongan vitamin yang mudah larut air, kalau vitamin C biasa sekejap je bertahan dalam badan sebab ianya larut semua mengikut jumlah yang diambil dan akan keluar bersama air kencing. 

Seperti yang saya pernah beritahu sebelum ni, Shaklee bukannya buat supplement cincai ye. Maksudnya buat kat kilang sama dengan jenama lain lepas tu letak label Shaklee...NO, NO, NO ye haha. Shaklee ada makmal sendiri dan setiap supplement melalui ujian klinikal yang sangat ketat. Pihak Shaklee sendiri pun berani bagi jaminan bahawa setiap supplement mereka adalah SENTIASA SEMULAJADI, SENTIASA SELAMAT, SENTIASA BERKESAN.

Best okey Vitamin C Shaklee ni sebab dah ramai yang dapat manfaat atau kebaikannya. Ramai yang ambil sebab nak kulit putih, cantik, licin dan gebu gebas, dan hasilnya memang wowwwww meletop!!!! Tak payah cakap banyak...jom kita tengok.




Merangsang Pembentukan Kolagen - Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka, dan tulang rawan. Kolagen adalah protein yang paling banyak terdapat dalam badan manusia dan merupakan struktur penting dalam tisu penyambung. Kolagen boleh didapati dalam tulang, otot, kulit, dan tendon. Seiring dengan peningkatan usia, kolagen dalam badan manusia akan hilang sedikit demi sedikit, jadi pengambilan Vitamin C dapat membantu merangsang pembentukan kolagen.

Memperbaiki Simptom Pendarahan - Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam di kulit, pemulihan luka atau kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam, dan kulit kasar.

Meningkatkan Sistem Imun - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, menguatkan sistem imun, mengurangkan masalah alergi hidung, kulit, dan asthma. Vitamin C juga membantu mempercepatkan pemulihan dan mengurangkan simptom flu dan selesema.

Memerangi Kanser - Vitamin C merupakan antioksidan yang hebat, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh, dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang bahan kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Vitamin C juga mampu menghalang dan menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita. 

Mencantikkan Kulit - Pengambilan Vitamin C setiap hari dapat menjadikan kulit lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

Memperbaiki Imsomnia - Vitamin C membantu memperbaiki masalah imsomnia, stress, dan masalah berkaitan mental seperti keresahan.

Mengekalkan Kolesterol Sihat - Pengambilan Vitamin C dapat mengurangkan tahap kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral, dan skurvi.


Sustained Release Vita-C Plus™ Shaklee hanya berharga RM92.50 (180 biji). Yessss sangat jimat, boleh tahan berbulan bulan.

Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.  



SHAKLEE Independent Distributor (SID 1175809)


Dengan setiap pembelian anda akan mendapat konsultasi dan tips eksklusif percuma dari saya. Sila hubungi:

WhatsApp/Telegram: 019-3464793
Email: missnick84@gmail.com

Personal FB: Nik Azidah
FB Page: Cantik Sihat by MissNick


Untuk mendaftar sebagai pengedar Shaklee sila klik SINI

Untuk melihat senarai harga bagi setiap produk Shaklee sila klik SINI

2 comments:

  1. tq for sharing,,aritu mkn jgk vit c ni..
    dh lama x beli

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom order...best tau vitamin C ni kalau kita makan secara konsisten :)

      Delete