Khasiat dan Kebaikan Vita-Lea Iron Formula

Assalamualaikum...

Selama tempoh lebih 50 tahun, syarikat Shaklee telah menerajui industri barangan dan produk kesihatan secara semulajadi yang terulung di dunia. Vita-Lea Shaklee adalah multivitamin dan mineral yang pertama dicipta di dunia. Asalnya dikenali sebagai "Vitalize-Mineral" (dicipta pada tahun 1915) dan disingkatkan sebutan kepada "Vita-min", dan perkataan vitamin yang disebut kini asalnya dari Shaklee. 

Peningkatan teknologi telah mengubah bentuknya dari cecair (ketika mula dicipta pada tahun 1915) kepada bentuk tablet yang dikenali sebagai Vita-Lea. Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buahan, 12 vitamin, dan 7 mineral penting sebagaimana yang disarankan oleh RDA. Ia diformulasikan secara komprehensif dan sangat seimbang.

Tablet Vita-Lea ini disaluti dengan serbuk nutrisi - spirulina. Ia dihasilkan dengan kaedah yang terkini dan teknologi eksplosif yang kompleks, disebut sebagai "Explo-tab". Ia merupakan tablet multivitamin yang paling pantas di dunia terlarut dalam air dan juga tubuh manusia. Mineral yang terkandung di dalamnya mudah berintegrasi dengan protein untuk penyerapan yang pantas oleh usus kecil. 

Ujian klinikal telah membuktikan dengan pengambilan Vita-Lea Shaklee selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%. Vita-Lea telah dipilih oleh Center for Science di Amerika Syarikat sebagai THE BEST MULTI-VITAMIN dalam Public Interest pada tahun 2000. Apa yang menariknya Vita-Lea kini telah diformulasikan dengan zat besi.




  • Memberikan tenaga segera - memberikan tenaga, kecergasan tubuh, dan kekuatan mental, secara tidak langsung dapat membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran, kerja dan kehidupan seharian.
  • Pelengkap nutrisi - kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang. Pengambilan Vita-Lea dalam jumlah yang mencukup dapat melengkapkan keperluan nutrisi harian yang diperlukan oleh tubuh kita.
  • Keupayaan sistem produktif -  penting kepada kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar.
  • Metabolisma - pengambilan Vita-Lea sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan.
  • Elemen penting untuk sel tubuh - menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, membantu pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, menggalakkan pertumbuhan rambut, otot, kuku, kulit, dan hormon, serta menjaga kesihatan tiroid.
  • Melindungi organ - melindungi fungsi buah pinggang, jantung, dan hati.   


Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.  



SHAKLEE Independent Distributor (SID 1175809)


Dengan setiap pembelian anda akan mendapat konsultasi dan tips eksklusif percuma dari saya. Sila hubungi:

WhatsApp/Telegram: 019-3464793
Email: missnick84@gmail.com

Personal FB: Nik Azidah
FB Page: Cantik Sihat by MissNick


Untuk mendaftar sebagai pengedar Shaklee sila klik SINI

Untuk melihat senarai harga bagi setiap produk Shaklee sila klik SINI

Khasiat dan Kebaikan Collagen Powder Shaklee

Assalamualaikum...

Kalau sebut je pasal kolagen mesti kita akan kaitkan dengan kecantikan dan awet muda kan....itu salah satunya la. Selain untuk ketegangan dan keanjalan ni, kolagen juga ada fungsi lain untuk sistem badan manusia, nanti tengok di bawah ye. Kolagen adalah protein utama yang terdapat pada tisu penghubung dalam badan manusia atau pun benda-benda hidup. Kolagen menyokong sebahagian besar sel-sel yang memberikan struktur, kekuatan, dan kekenyalan kulit dan tisu badan.

Kolagen memainkan peranan penting dalam kesihatan dan penjagaan otot, kulit, tulang, rambut, kuku, gigi, dan lain-lain. Kolagen menjadi semakin berkurangan dalam badan disebabkan peningkatan usia. Oleh sebab itu, apabila meningkatnya usia seseorang, kulit juga makin hilang ketegangan dan keanjalannya. Kita memerlukan makanan tambahan yang mengandungi kolagen untuk menggantikan kolagen yang hilang dan seterusnya membantu melambatkan proses penuaan dan dapat menyihatkan mata, sendi, kuku, rambut, gigi, gusi, dan lain-lain.

Collagen Powder dari jenama Shaklee adalah supplement kolagen yang terbaik, mengandungi 4,000 mg Kolagen RSS (Sisik Ikan Merah) proprietari, iaitu sejenis kolagen tulen dan bermutu tinggi yang diekstrak dari sisik ikan merah. Kolagen Shaklee adalah sangat rendah dalam berat molekular, iaitu sekitar 1,000 Dalton (berat molekular kolagen disukat dalam Dalton) amat mudah diserap oleh tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan. 

Antara ramuan utama Collagen Powder jenama Shaklee ialah ekstrak biji Camelia Japonica, kolagen ikan, ekstrak kekerang, Lactobacillus acidophilus, vitamin C, dan vitamin B, yang digabungkan untuk mempertingkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luar.




  • Membantu kulit kita mengekalkan elastisiti semulajadi dan memperlahankan kehadiran kedutan, sekaligus nampak lebih muda.
  • Membantu dalam menguatkan rambut dan merangsang pertumbuhan semula rambut.
  • Kuku akan menjadi lebih kuat, bintik putih akan hilang, dan pangkal kuku akan mengekalkan warna yang sihat.
  • Melembapkan kulit yang kering dan elastisiti akan bertambah baik.
  • Mengatasi masalah kulit dengan cepat dan membantu menghilangkan parut.
  • Membantu menguatkan tulang dan mengurangkan kemungkinannya menjadi rapuh.
  • Membantu mengurangkan kesakitan dan geseran di sendi-sendi.
  • Baik untuk mata. Kornea memerlukan kolagen dan ianya membantu mengekalkan otot mata supaya tetap anjal.
  • Membantu menyihatkan sel-sel otak.


Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.  



SHAKLEE Independent Distributor (SID 1175809)


Dengan setiap pembelian anda akan mendapat konsultasi dan tips eksklusif percuma dari saya. Sila hubungi:

WhatsApp/Telegram: 019-3464793
Email: missnick84@gmail.com

Personal FB: Nik Azidah
FB Page: Cantik Sihat by MissNick


Untuk mendaftar sebagai pengedar Shaklee sila klik SINI

Untuk melihat senarai harga bagi setiap produk Shaklee sila klik SINI

Khasiat dan Kebaikan Vivix Shaklee

Assalamualaikum...

Okey nak sambung lagi update tentang tonik ajaib Shaklee iaitu VIVIX. Kenapa dipanggil sebagai tonik ajaib? Hanya mereka yang pernah amalkan Vivix je tau tentang kehebatannya.

Vivix merupakan supplement anti penuaan TERBAIK DI DUNIA yang dibangunkan selepas penyelidikan bertahun-tahun oleh Shaklee. Bertahun-tahun tau ambil masa untuk hasilkan Vivix ni, bukannya sebulan, bukannya dibuat asal boleh je tau. Vivix juga merupakan SATU-SATUNYA supplement pertama di dunia yang mampu menembusi DNA manusia. Apa yang lebih menarik lagi ialah bahan-bahan atau ramuan utama dalam Vivix hanya EKSLUSIF untuk Shaklee sahaja, jadi tidak ada di dalam produk lain ye. PATENT PENDING and EXCLUSIVE TO SHAKLEE.

Dalam kajian di makmal, ramuan Vivix telah menunjukkan kesan ke atas empat mekanisma penting penuaan iaitu: 

  • Kerosakan DNA
  • Kawalan Genetik
  • Pengurangan Tenaga Sel
  • Pengumpulan Protein AGE




Antara 11 Khasiat dan Kebaikan Vivix ialah:
  • Melambatkan penuaan
  • Perlindungan antioksidan
  • Peningkatan tenaga selular
  • Menyokong kesihatan otak
  • Menyokong kesihatan sendi
  • Menyokong kesihatan jantung
  • Meningkatkan sistem imun badan
  • Menyokong kesihatan kardiovaskular
  • Membantu anda rasa lebih bertenaga
  • Membantu ke arah kesihatan yang lebih baik
  • Melambatkan pembentukan protein AGE

Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.  



SHAKLEE Independent Distributor (SID 1175809)


Dengan setiap pembelian anda akan mendapat konsultasi dan tips eksklusif percuma dari saya. Sila hubungi:

WhatsApp/Telegram: 019-3464793
Email: missnick84@gmail.com

Personal FB: Nik Azidah
FB Page: Cantik Sihat by MissNick


Untuk mendaftar sebagai pengedar Shaklee sila klik SINI

Untuk melihat senarai harga bagi setiap produk Shaklee sila klik SINI

6 Kebaikan CarotoMax Shaklee

Assalamualaikum...

Kalau dah nama Shaklee kan macam-macam jenis vitamin ada, cukup lengkap untuk kesihatan seluruh anggota badan kita. Kali ni saya nak berkongsi tentang salah satu supplement yang MENARIK untuk mata iaitu CarotoMax. Apabila baca khasiat dan kebaikan CarotoMax, baca segala kandungan yang terdapat di dalamnya...saya rasa macam wowwwwww!!!! Nak telan sekarang juga!!!

Mata merupakan salah satu anugerah Allah yang sangat bernilai untuk kita sebab tu kena jaga baik-baik kan. CarotoMax mengandungi enam jenis karotena yang diekstrak dari rangkaian sayur-sayuran dan buah-buahan yang kaya dengan sifat anti oksidan seperti rumpai laut, tomato, biji anggur, brokoli, marigold, epal, kentang, minyak sawit, dan lain-lain

Ahli nutrisi mencadangkan pengambilan 5 - 9 hidangan sayuran dan buahan sehari untuk mengekalkan konsentrasi beta karotena di dalam darah dan seterusnya memelihara kesihatan penglihatan, kesihatan kulit, dan mencegah kanser. Nampakkkk tu kita kena makan 5 - 9 hidangan sayuran dan buahan....tapi sanggup ke? 1 - 2 jenis sehari boleh la kot kan hehe. Jadi lebih baik makan CarotoMax untuk kekalkan tahap beta karotena di dalam darah. Jangan pula disebabkan dah ambil CarotoMax terus tak makan sayuran dan buahan, kena ingat supplement adalah makanan tambahan, maksudnya fungsi supplement adalah mencukupkan apa yang kurang dalam badan kita.



  • Mempertingkatkan Penglihatan - Carotomax menghasilkan “ungu visual” yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan sewaktu berada dalam gelap. Ia dapat mempertingkatkan masalah penglihatan seperti nyctalopia (rabun malam), rabun dekat, presbyopic, astigmatism, xerophthalmia (mata kering), kelesuan mata, glaucoma, katarak, floaters, eye bags, dan gegelung hitam di mata.
  • Meredakan Penyakit Kulit - Pengambilan Carotomax dalam jumlah yang mencukupi akan membantu mengatasi masalah kulit seperti psoriasis, senile plaque, kulit kering, kulit menggelupas, pustule, scabies, ulser kulit, jerawat, dan akne.
  • Melindungi Epithelial - Carotomax dapat memelihara lapisan luar kornea, rongga oral, usus, perut, paru-paru, bronkus, pundi kencing, ovari semasa disintegrasi tisu, merawat ulser saluran usus.
  • Melawan Kanser dan Oksidasi - Pengambilan beta karotena secara kerap dapat mengukuhkan sistem imun, melambatkan penuaan, menyekat aktiviti bahan kanser, dan menghalang pembentukan sel-sel kanser. Hal ini akan dapat mengurangkan risiko kanser, terutama sekali kanser paru-paru dan payudara. Selain itu, ia juga dapat mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida.
  • Menghalang Infeksi - Carotomax dapat merangsang enzim yang membunuh kuman, menyekat dan membantu masalah atau penyakit sistem respiratori paru-paru seperti batuk, hepatitis, asthma, flu, dan selesema.
  • Menggalakkan Perkembangan Normal dan Sihat - Carotomax dapat merangsang perkembangan kanak-kanak / remaja, menguatkan tulang, melindungi rambut, kulit, membran mukosa, gigi dan gusi yang sihat, sistem reproduksi, dan penghasilan sperma yang sihat. 


Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.  



SHAKLEE Independent Distributor (SID 1175809)


Dengan setiap pembelian anda akan mendapat konsultasi dan tips eksklusif percuma dari saya. Sila hubungi:

WhatsApp/Telegram: 019-3464793
Email: missnick84@gmail.com

Personal FB: Nik Azidah
FB Page: Cantik Sihat by MissNick


Untuk mendaftar sebagai pengedar Shaklee sila klik SINI

Untuk melihat senarai harga bagi setiap produk Shaklee sila klik SINI

9 Kebaikan Vitamin B-Complex Shaklee

Assalamualaikum...jom kita berkenalan dengan vitamin B-Complex dari jenama Shaklee ini.

Para saintis Shaklee telah mencipta asid folik secara semulajadi yang PERTAMA di dunia dengan kadar keboleh serapan (bioavailability) yang sangat tinggi dan berkualiti. B-Complex Shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B, termasuk 100% biotin dan asid folik. Semua 8 komponen ini perlu ada pada vitamin B-Complex untuk mendapatkan keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna.

Bagaimana Memilih B-Complex yang Baik?

  • Mengandungi kesemua 8 vitamin - B1, B2, B3, B5, B6, B12, asid folik, dan biotin sebagaimana yang dinyatakan dalam RDA (kesemuanya perlu diambil pada masa yang sama).
  • Harus mengandungi 100% RDA untuk asid folik dan biotin.
  • Pastikan jurang peratusan nilai harian B1, B2, B3, dan B12 tidak terlalu besar.



  • Menukarkan makanan kepada tenaga - Membantu proses penghadaman, menukar lemak, karbohidrat, dan protein kepada tenaga dan sekaligus mengurangkan masalah keletihan atau kelesuan.
  • Melawan tekanan - Memastikan kesihatan fungsi saraf dan seterusnya dapat meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan, dan imsomnia.
  • Membantu tumbesaran - Menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak. Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.
  • Mengatasi masalah rambut beruban dan gugur - Membaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban, dan mengekalkan kesihatan rambut.
  • Baik untuk mata - Mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah katarak, meningkatkan kualiti penglihatan, menguatkan memori dan daya pemerhatian atau fokus.
  • Mencegah anemia - Membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi, menggalakkan peredaran darah dalam tubuh, merendahkan paras sistin untuk kesihatan kardiovaskular, merawat atau mencegah anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migrain, muntah-muntah, mabuk darat atau laut.
  • Meredakan senggugut - Baik untuk masalah senggugut (PMS), meredakan kerisauan, keresahan, dan masalah penghadaman, terutamanya mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.
  • Mencegah perlcche - Masalah ini dikenali juga sebagai kerekahan mulut (mouth chilitis), mencegah jangkitan lidah (glossitis), dan nafas berbau.
  • Detoksifikasi - Meredakan alahan.

Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.  



SHAKLEE Independent Distributor (SID 1175809)


Dengan setiap pembelian anda akan mendapat konsultasi dan tips eksklusif percuma dari saya. Sila hubungi:

WhatsApp/Telegram: 019-3464793
Email: missnick84@gmail.com

Personal FB: Nik Azidah
FB Page: Cantik Sihat by MissNick


Untuk mendaftar sebagai pengedar Shaklee sila klik SINI

Untuk melihat senarai harga bagi setiap produk Shaklee sila klik SINI

Khasiat dan Kebaikan Advanced Joint Health Tablet (AJHT) Shaklee

Assalamualaikum...

Salah satu bahagian tubuh yang tidak boleh dipandang remeh adalah kesihatan sendi. Sakit sendi akan mendatangkan masalah terutamanya bagi mereka yang aktif bergerak seperti ahli sukan, kerja yang memerlukan banyak pergerakan, dan sebagainya.

Sekiranya kita mengalami masalah kesihatan sendi, lebih baik bertindak segera sebelum masalah tersebut menjadi semakin teruk. Jangan biarkan masalah sendi menganggu segala aktiviti, kerja, dan kehidupan seharian kita. Oleh itu, Shaklee telah memperkenalkan produk makanan tambahan yang sangat diperlukan untuk kesihatan sendi iaitu Advanced Joint Health Tablet (AJHT) Shaklee.

Advanced Joint Health Tablet (AJHT) Shaklee mengandungi ekstrak Boswellia yang mampu meningkatkan keselesaan sendi dalam jangka masa seawal lima hari (mengikut kajian klinikal). Ramuan yang dirumus secara saintifik ini merangkumi ramuan yang terbukti secara klinikal untuk menggalakkan mobiliti, meningkatkan fleksibiliti, meningkatkan fungsi sendi, dan menyokong kesihatan sendi untuk jangka masa panjang.




  • Menyokong keselesaan sendi - Ekstrak Boswellia dapat menghalang pembentukan bahan kimia yang menyerang tulang rawan. Ekstrak Boswellia digunakan dalam perubatan Ayurveda untuk menyokong kesihatan sendi sejak berkurun lamanya. Bahan aktif utama ekstrak Boswellia ialah asid boswelik (AKBA, asid 3-asetil-11-keto-beta-boswelik) yang berfungsi sebagai anti radang semulajadi. AKBA menyokong kesihatan sendi dengan menghalang bahan kimia daripada menyerang tulang rawan yang menyebabkan ketidakselesaan sendi.
  • Bertindak sebagai kusyen - Esktrak jagung dapat membantu mengekalkan tulang rawan. Ekstrak jagung membekalkan satu sumber yang pekat dengan glukosamina yang berfungsi untuk meningkatkan sokongan kusyen sendi dan pemeliharaan tulang rawan. Glukosamina adalah blok binaan utama bagi membina tulang rawan dan lendir bagi melincirkan sendi. Glukosamina juga ditemui dalam tendon dan ligamen. Namun, semakin tubuh menua, jumlah glukosamina yang dihasilkan oleh tubuh semakin merosot. Banyak kajian yang diterbitkan menunjukkan bahawa supplement ekstrak jagung dapat menggalakkan kelenturan, pergerakan bebas, dan menjadikan sendi lebih fleksibel. Selain itu, kajian bertahun-tahun juga mengesyorkan yang supplement ekstrak jagung dapat menyumbang kepada kesihatan sendi dalam jangka masa panjang.
  • Memelihara tisu penyambung yang sihat - Zink, tembaga, mangan, dan vitamin C merupakan nutrien penting dalam kesihatan sendi. Ia dapat membekalkan sokongan nutrien untuk kolagen dan komponen tisu penyambung lain yang memberikan kekuatan dan struktur terhadap sendi.      


Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.  



SHAKLEE Independent Distributor (SID 1175809)


Dengan setiap pembelian anda akan mendapat konsultasi dan tips eksklusif percuma dari saya. Sila hubungi:

WhatsApp/Telegram: 019-3464793
Email: missnick84@gmail.com

Personal FB: Nik Azidah
FB Page: Cantik Sihat by MissNick


Untuk mendaftar sebagai pengedar Shaklee sila klik SINI

Untuk melihat senarai harga bagi setiap produk Shaklee sila klik SINI

12 Khasiat dan Kebaikan Lecithin Shaklee

Assalamualaikum...

Lecithin Shaklee ni pun salah satu produk makanan tambahan kesukaan saya. Lecithin Shaklee diekstrak dari kacang soya organik bukan GMO. Setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolin dan 48mg inositol. Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus, dan lemak tak tepu. Jom kita tengok apakah khasiat dan kebaikan Lecithin Shaklee ni.




  • Menyerap vitamin yang larut lemak - Lecithin berfungsi membantu tubuh menyerap vitamin yang larut lemak seperti vitamin A, D, E, dan K.
  • Melindungi hati - Menghalang enapan lemak di hati, sirosis hati, dan hati berlemak. Hal ini secara tidak langsung dapat membantu memulihkan kesihatan hati, mengurangkan atau mencegah penyakit berkaitan hati.
  • Memecahkan lemak dan kolesterol - Lecithin bertindak sebagai ‘pembersih’ saluran darah, pelarut untuk kolesterol, triglycerides, dan lemak. Oleh sebab itu, ia membantu mencegah penyakit-penyakit seperti tekanan darah tinggi, stroke, penyakit jantung, dan masalah berkaitan arteri. Sesetengah pakar mengesyorkan pengambilan Lecithin sebanyak 6000 - 7000mg sehari jika mengalami masalah kesihatan yang sebegini.
  • Pelangsingan - Pengambilan Lecithin dalam jumlah yang sepatutnya dapat mempercepatkan proses pemecahan (emulsi) dan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan. Secara tidak langsung ia dapat menghalang masalah obesiti. Pembakaran lemak makin bertambah efektif jika disertai dengan senaman.
  • Kecantikan - Pengambilan Lecithin dapat menghasilkan rambut yang sihat dan cantik, melembapkan dan menghaluskan kulit, membentuk membran sel, mengaktifkan metabolisma sel, dan melambatkan penuaan.
  • Memperbaiki alergi - Lecithin adalah asid lemak perlu yang penting dalam penjagaan paru-paru kerana kebolehannya dalam mencairkan mukus dan mencegah iritasi. Oleh sebab itu, Lecithin sangat diperlukan bagi mereka yang ada masalah alergi seperti penyakit kulit, demam disebabkan habuk atau debu, asma, bronkitis, dan emphysema.
  • Meningkatkan sistem imunisasi - Lecithin membantu sistem imunisasi dengan membalut sel darah merah dan seterusnya memberi perlindungan dari serangan virus, kuman, dan bakteria. Di samping itu, struktur Lecithin itu sendiri dapat melindungi sel dari teroksida.
  • Menghalang kejadian batu karang - 90% dari penyakit batu karang terjadi disebabkan oleh kolesterol. Lecithin berfungsi untuk mengemulsi (memecahkan) kolesterol berlebihan dan seterusnya dapat menghalang kejadian batu karang.
  • Mempertingkatkan daya ingatan dan meringankan stress - Lecithin mengandungi kolin yang membentuk penghantar untuk saraf kranial yang berfungsi untuk meningkatkan kecerdasan, memperbaiki daya ingatan, mencegah Alzheimer, dan meringankan stress. Wanita hamil harus mengambil jumlah Lecithin yang secukupnya untuk pembesaran janin yang sihat.
  • Memperbaiki masalah prostat lelaki - Kajian telah membuktikan masalah prostat dan urethra lelaki dapat diperbaiki dengan pengambilan Lecithin dalam jumlah yang mencukupi.
  • Meringankan sembelit - Lecithin adalah pelembut najis yang berkesan kerana ia dapat melembapkan usus dan meleraikan toksin di dalam usus.
  • Mempertingkatkan fungsi saraf - Lecithin merupakan sebahagian dari unsur yang mengelilingi fiber saraf, tanpanya fungsi saraf menjadi kurang efisien. Oleh sebab itu, mereka yang menderita akibat multiple sclerosis, fibromyalgia, tekanan, dan PMS dapat merasa kesan yang positif apabila mengambil Lecithin.


Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.  



SHAKLEE Independent Distributor (SID 1175809)


Dengan setiap pembelian anda akan mendapat konsultasi dan tips eksklusif percuma dari saya. Sila hubungi:

WhatsApp/Telegram: 019-3464793
Email: missnick84@gmail.com

Personal FB: Nik Azidah
FB Page: Cantik Sihat by MissNick


Untuk mendaftar sebagai pengedar Shaklee sila klik SINI

Untuk melihat senarai harga bagi setiap produk Shaklee sila klik SINI

Kesihatan Bertambah Baik Dengan Pengambilan Supplement Tetapi Jangan Terlalu Taksub

Assalamualaikum...salam pagi ahad dan selamat berhujung minggu :)

Mood cuti sudah datang hoho...sebenarnya saya cuti seminggu, so hari isnin depan baru masuk kerja. Seronok sebab boleh fokus sepenuhnya pada bisnes siang dan malam. Kalau hari bekerja kena la bahagikan masa antara kerja dan bisnes...tapi sebab suka saya tak pernah rasa itu semua sebagai bebanan. Kedua-duanya saya sayang dan cinta. Esok sampai rabu nak pergi cuti-cuti Malaysia dengan suami, lagi tambah seronok hehe.

Apa yang saya perasan kan sejak disiplin menggunakan produk Shaklee ni, banyak perubahan yang berlaku terutama sekali ke atas tahap kesihatan saya. Saya mula konsisten ambil supplement bermula bulan Januari tahun ni la. Sebenarnya dari dulu lagi nak ambil tapi sebab tak jumpa supplement yang bersesuaian dan berkenan di hati, ditambah lagi dengan malas hehe itu yang tak ambil. Sekarang dah sedar diri umur dah masuk 30-an kan, banyak perkara yang perlu dijaga terutamanya berkaitan kesihatan. Badan ni nak pakai lama tau.

Kesihatan sangat penting tidak ada dijual kat pasar malam atau pun pusat membeli belah. Tambah lagi dengan gaya hidup sekarang ni yang tak macam orang dulu-dulu. Kehidupan seharian yang agak sibuk, banyak makan makanan segera yang tidak berkhasiat, corak pemakanan yang tidak teratur, makan tidak ikut seperti yang disarankan oleh piramid makanan iaitu cukup segala zat penting, pencemaran, tekanan, dan lain-lain boleh menyumbang kepada masalah kesihatan. Sebab itu kita perlukan supplement atau makanan tambahan dalam diet harian kita...orang kata sebagai penambah apa yang tidak cukup, sebagai pembantu dalam mencegah masalah kesihatan sebelum merebak teruk. 

Mencegah itu lebih baik dari mengubati....haaaa gitu. Kalau dah kena makan ubat setiap hari, dok ulang alik hospital, masuk wad, nak makan pun kena pantang apa semua...baru la tau sangat la tidak seronok, hilang nikmat hidup hehe.

Tapi kena ingat jangan terlalu taksub nak sihat sampai takut giler kalau sakit, taksub nak putih nak gebu nak kulit licin...nanti lain plak yang jadi. Kehidupan kita ada pasang surutnya, ada jatuh bangunnya. Jangan sampai terlalu taksub dengan supplement sehingga menjejaskan kesihatan kita. Berpada padalah...apa sahaja yang kita makan walaupun untuk kesihatan, tapi kalau terlebih dari yang sepatutnya tak elok juga.

Apapun berusahalah untuk menjaga kesihatan dan lain-lain yang dianugerahkan oleh Allah SWT...hidup hanya sekali. Sekian.


Terima kasih sudi baca :)


Testimoni Ibu Menyusu dengan ESP Shaklee: Susu Makin Pekat dan Banyak, Badan Lebih Bertenaga, Kulit Makin Glowing

Assalamualaikum....selamat pagi :)

Pagi ni saya nak kongsi lagi testimoni dari pengguna yang mengamalkan Energizing Soy Protein (ESP) Shaklee. Beliau juga sama seperti ibu-ibu yang lain, amalkan ESP sebab nak banyakkan susu badan. Jom kita tengok perkongsian di bawah.




Pertama kali jatuh cinta dengan ESP Shaklee masa bersalin anak yang kelima. Masa tu sudah mula masuk kerja dan susu badan makin berkurangan menyebabkan beliau terpaksa ambil SET BAJET MENYUSU Shaklee iaitu ESP dan Alfalfa Complex. Beliau sangat TERUJA dengan hasilnya! Ye la ibu mana yang tak teruja bila dapat bagi anak minum susu badan, satu kepuasan kot. Lepas minum ESP susu badan makin pekat dan cepat bengkak susu

Selain tu badan rasa lebih bertenaga, walaupun lepas menyusukan anak badan tak mudah menggigil lagi...sebab biasanya lepas menyusukan anak jadi cepat lapar dan kalau lambat makan badan akan menggigil.

Ada lagi kesan EKSTRA ok....KESAN EKSTRA, KESAN EKSTRA, KESAN EKSTRA...bukan setakat susu banyak, susu pekat, badan bertenaga je tapi kulit makin glowing, tak perlu nak pakai apa-apa lagi kat muka sebab dah nampak macam pakai bedak, kulit muka juga tidak berminyak. Yessss awesome katanya, ESP Shaklee very special :)



SHAKLEE Independent Distributor (SID 1175809)


Dengan setiap pembelian anda akan mendapat konsultasi dan tips eksklusif percuma dari saya. Sila hubungi:

WhatsApp/Telegram: 019-3464793
Email: missnick84@gmail.com

Personal FB: Nik Azidah
FB Page: Cantik Sihat by MissNick


Untuk mendaftar sebagai pengedar Shaklee sila klik SINI

Untuk melihat senarai harga bagi setiap produk Shaklee sila klik SINI

Testimoni ESP: Susu Banyak Cukup Untuk Dua Orang Anak, Kulit Makin Cerah, Parut Makin Pudar, Awet Muda, Badan Kembali Seperti Zaman Anak Dara

Assalamualaikum...

Kali ni saya nak kongsi testimoni Energizing Soy Protein lagi. Haaaaa nampak....banyak betul testimoni best ESP Shaklee ni kan, sebab itu la ia menjadi antara produk terhangat dan terlaris Shaklee. Sebut je ESP, pasti para peminat tegar Shaklee pernah cuba sebab ESP ni sesuai untuk semua golongan yang nak kurus, nak langsing, nak cantik, gebu gebas, awet muda, ibu hamil, ibu menyusu, ibu berpantang, dan lain-lain.

Okey jom tengok apa manfaat yang diperolehi ibu menyusu dalam testimoni di bawah ni hasil pengambilan ESP Shaklee.




Beliau mula mencuba ESP masa menyusukan anak kedua dan hasilnya memang puas hati sebab susu banyak dan badan tak letih sangat. Ketika anak pertama dulu sempat menyusu badan sampai tiga bulan je...lepas tu terpaksa campur dengan susu botol sebab susu badan kurang. Sejak mengamalkan ESP Shaklee, beliau dapat menyusukan anak kedua sampai sekarang dah berumur dua tahun tiga bulan. Bukan anak kedua je yang menyusu, anak bongsu pun menyusu sepenuhnya juga. Semasa hamil anak bongsu pun, susu masih banyak lagi untuk kakaknya. Dengan mengamalkan ESP Shaklee sekarang tidak ada masalah untuk susukan dua orang anak.

Kesan sampingan yang beliau dapat hasil pengambilan ESP Shaklee ialah selain susu banyak, ESP Shaklee juga turut membantu menjadikan kulit beliau semakin cerah, parut semakin pudar, awet muda, badan tidak terlalu kembang dan sekarang sudah kurus, dan selera makan berkurangan.

Semasa bawa anak bongsu ke klinik, ada orang tegur "itu anak first ke"....padahal itu anak yang ketiga tau...orang ingatkan beliau baru kahwin, dan itu anak pertama sebab umur nampak macam 20-an...padahal umur beliau dah 30 tahun. Haaaa nampak BEST GILER kan penangan ESP Shaklee ni...umur 30 tahun, disangkanya 20-an....anak bongsu (anak ketiga), disangkanya anak pertama...awet muda okey hehe.

Suami beliau pun mula perasan yang badan isterinya dah ada bentuk dan sedikit anjal sejak mengamalkan ESP Shaklee ni. Sebelum ni selepas bersalin anak pertama, badan berisi dan kembang sangat. Alhamdulillah sejak amalkan ESP Shaklee, selepas bersalin anak kedua dan ketiga, badan tidak naik mendadak. Sepupu beliau siap cakap tahniah lagi sebab dah berjaya kembalikan badan macam zaman anak dara



SHAKLEE Independent Distributor (SID 1175809)


Dengan setiap pembelian anda akan mendapat konsultasi dan tips eksklusif percuma dari saya. Sila hubungi:

WhatsApp/Telegram: 019-3464793
Email: missnick84@gmail.com

Personal FB: Nik Azidah
FB Page: Cantik Sihat by MissNick


Untuk mendaftar sebagai pengedar Shaklee sila klik SINI

Untuk melihat senarai harga bagi setiap produk Shaklee sila klik SINI

Testimoni Ibu Menyusu dengan ESP: Susu Makin Meriah, Kulit Makin Berseri, Bayi Makin Sihat

Assalamualaikum...

Saya ada testimoni menarik untuk para ibu menyusu yang mengamalkan Energizing Soy Protein (ESP) Shaklee. ESP Shaklee bukan sekadar membantu menambah susu ibu, tapi lebih dari itu nilai yang mereka dapat. Contoh macam testimoni di bawah ni...susu makin meriah, kulit makin berseri dan gebu, bayi makin sihat dan bertambah berat, pembuangan air kecil dan air besar bayi juga meriah, dan senang buang angin jadi perut bayi tidak akan kembung.




Kalau baca semua testimoni tentang ESP Shaklee, kita akan tahu kenapa ESP Shaklee ni sangat dekat di hati pengguna-penggunanya. ESP Shaklee SATU-SATUNYA produk yang mengandungi asid amino, penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, dan lain-lain. ESP Shaklee juga dapat membantu membekalkan tenaga dengan segera, meningkatkan sistem imun badan, mencegah migrain, imsomnia, dan tekanan. 

Apabila ibu mendapat keperluan nutrien yang cukup, sentiasa kekal bertenaga, kurang stress, sihat luaran dan dalaman, tisu dan sel badan dapat dibina dengan baik...hal ini secara tidak langsung dapat membantu dalam penghasilan susu ibu yang berkualiti untuk keperluan bayi. Kebanyakan ibu menyusu yang mengamalkan ESP Shaklee dalam diet harian, kedua-duanya (ibu dan bayi) mendapat manfaat terbaik. Kiranya KEBAIKAN DUA DALAM SATU :)



SHAKLEE Independent Distributor (SID 1175809)


Dengan setiap pembelian anda akan mendapat konsultasi dan tips eksklusif percuma dari saya. Sila hubungi:

WhatsApp/Telegram: 019-3464793
Email: missnick84@gmail.com

Personal FB: Nik Azidah
FB Page: Cantik Sihat by MissNick


Untuk mendaftar sebagai pengedar Shaklee sila klik SINI

Untuk melihat senarai harga bagi setiap produk Shaklee sila klik SINI

Testimoni ESP Shaklee: Kulit Cantik, Badan Susut

Assalamualaikum...

Dah lama tak kongsi testimoni kan. Okey hari ni saya nak tunjukkan satu testimoni KULIT CANTIK, BADAN SUSUT dengan ESP Shaklee. Energizing Soy Protein (ESP) Shaklee ni adalah SATU-SATUNYA produk yang agak hot...sebabnya menjadi rebutan di kalangan mereka yang ingin memelihara kecantikan kulit, awet muda, merawat masalah kulit, sentiasa bertenaga, jaga badan, kelihatan langsing, ibu hamil, ibu menyusu, dan lain-lain lagi.

Jom tengok testimoni pengguna ESP Shaklee di bawah ni.




Cuba baca apa yang beliau kata tentang ESP Shaklee ni. Harga yang sangat berbaloi dengan kualiti dan bekasnya memang besar gedabak sebab kandungan satu tin ESP tu adalah 850 gram. Selepas konsisten mengambil ESP Shaklee MENAKJUBKAN kulit jadi cantik dan dah tak berminyak, badan jadi susut, bekas jerawat yang berlubang dah banyak rata, dan berat turun dekat 10 kg. Alhamdulillah semua tu berlaku dengan izin Allah SWT.

Saya yang baca pun ikut teruja tau lagi-lagi yang part turun berat 10 kg tu hehe.

Kenapa kalau nak turunkan berat badan, nak kurus, nak langsing MESTI amalkan ESP Shaklee? Hal ini kerana setiap satu tin ESP Shaklee (850 gm) dihasilkan daripada 30 kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera serta boleh bertahan lama. Tambahan pula, ESP Shaklee BERBEZA dengan produk soya lain di pasaran kerana ESP Shaklee ini diiktiraf di seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki protein berkualiti tinggi yang pernah dihasilkan.

Setiap manusia yang mementingkan penjagaan kesihatan luaran dan dalaman perlu mengambil protein dalam jumlah yang mencukupi dalam diet harian. Protein adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta merupakan komponen utama kepada hormon manusia. Sebab itu la bagi mereka yang jadikan ESP Shaklee sebagai sebahagian sumber makanan tambahan, pelbagai kesan TERBAIK yang mereka dapat. Contohnya nak turunkan berat badan tapi dalam masa yang sama dapat BONUS lain iaitu kulit semakin cantik, parut jerawat hilang, dan lain-lain lagi.



SHAKLEE Independent Distributor (SID 1175809)


Dengan setiap pembelian anda akan mendapat konsultasi dan tips eksklusif percuma dari saya. Sila hubungi:

WhatsApp/Telegram: 019-3464793
Email: missnick84@gmail.com

Personal FB: Nik Azidah
FB Page: Cantik Sihat by MissNick


Untuk mendaftar sebagai pengedar Shaklee sila klik SINI

Untuk melihat senarai harga bagi setiap produk Shaklee sila klik SINI

Gastrik Sembuh, Kulit Cantik, dan Jeragat Hilang dengan ESP Shaklee

Assalamualaikum...

Hai nak kongsi testimoni Energizing Soy Protein (ESP) lagi, lagi, lagi, dan lagi. Harus la kan nama lagi produk terhangat meletop di pasaran...mesti la banyak testimoni panas.

Okey jom tengok....




Beliau pertama kali mencuba Energizing Soy Protein (ESP) Shaklee semasa hamil anak ketiga. Ketika kandungan berusia enam minggu, beliau telah mengalami pedih ulu hati. Apabila pergi jumpa doktor untuk pemeriksaan, rupa-rupanya beliau ada masalah gastrik...dan menurut kata doktor pedih sebab gastrik tidak akan hilang sampai beliau bersalin.

Bayangkan la kesakitan yang beliau terpaksa hadapi bermula dari enam minggu kehamilan sehingga lepas bersalin...lama tu kan.

Alhamdulillah akhirnya beliau jumpa ESP Shaklee. Selepas amalkan ESP selama dua minggu, masalah gastrik beliau sembuh, dah tak sakit lagi. Alhamdulillah beliau sihat sampai la masa bersalin. Selain gastrik sembuh, ada lagi kesan lain yang beliau dapat iaitu kulit cantik dan jeragat hilang. Kiranya itu satu BONUS la kan, sakit hilang + kulit cantik. Siapa yang tak gembira kan, kalau saya la rasa nak melompat je haha lepas tu nak recommend kat semua orang. Alhamdulillah semua tu berlaku dengan izin Allah.



SHAKLEE Independent Distributor (SID 1175809)


Dengan setiap pembelian anda akan mendapat konsultasi dan tips eksklusif percuma dari saya. Sila hubungi:

WhatsApp/Telegram: 019-3464793
Email: missnick84@gmail.com

Personal FB: Nik Azidah
FB Page: Cantik Sihat by MissNick


Untuk mendaftar sebagai pengedar Shaklee sila klik SINI

Untuk melihat senarai harga bagi setiap produk Shaklee sila klik SINI

ESP Shaklee Membantu Kulit Jadi Glowing, Rasa Lembap, Menghilangkan Jerawat di Belakang Badan, dan Menghilangkan Parut

Assalamualaikum...

Jom tengok testimoni Energizing Soy Protein (ESP) Shaklee. Semasa post ini ditulis, saya baru sahaja selesai membancuh ESP Shaklee yang dicampur dengan madu dan simpan dalam peti ais nak bagi sejuk. Sebenarnya terpulang pada kita nak minum macam mana...nak minum kosong macam tu pun boleh, nak campur dengan madu, milo, susu, nestum, jus buah, dan lain-lain. Senang cerita ikut selera tekak kita nak macam mana hehe.

Cara nak bancuh ESP Shaklee ni tak boleh guna air panas tau takut merosakkan kandungan protein ESP tu, guna air biasa je. Lepas bancuh saya suka masukkan dalam peti ais terlebih dahulu nak bagi sejuk...tapi kalau nak cepat terus minum macam tu je la. Sedap woiiiiiii rasa lemak-lemak soya...kalau minum kosong macam tu memang terasa la lemak-lemak soya tu. Kalau campur dengan minuman lain masih rasa lemak tu tapi rasa soya dah hilang la. Sebab tu mereka yang tak suka soya akan campur dengan minuman lain kegemaran mereka. Tidak kisah la apa rasanya kan yang penting KEHEBATANNYA.




Mengikut testimoni di atas, selepas mengamalkan ESP Shaklee kulit beliau jadi glowing, rasa lembap, menghilangkan jerawat di belakang badan, dan parut juga turut hilang. Best kan :)



SHAKLEE Independent Distributor (SID 1175809)


Dengan setiap pembelian anda akan mendapat konsultasi dan tips eksklusif percuma dari saya. Sila hubungi:

WhatsApp/Telegram: 019-3464793
Email: missnick84@gmail.com

Personal FB: Nik Azidah
FB Page: Cantik Sihat by MissNick


Untuk mendaftar sebagai pengedar Shaklee sila klik SINI

Untuk melihat senarai harga bagi setiap produk Shaklee sila klik SINI