6 Kebaikan CarotoMax Shaklee

Assalamualaikum...

Kalau dah nama Shaklee kan macam-macam jenis vitamin ada, cukup lengkap untuk kesihatan seluruh anggota badan kita. Kali ni saya nak berkongsi tentang salah satu supplement yang MENARIK untuk mata iaitu CarotoMax. Apabila baca khasiat dan kebaikan CarotoMax, baca segala kandungan yang terdapat di dalamnya...saya rasa macam wowwwwww!!!! Nak telan sekarang juga!!!

Mata merupakan salah satu anugerah Allah yang sangat bernilai untuk kita sebab tu kena jaga baik-baik kan. CarotoMax mengandungi enam jenis karotena yang diekstrak dari rangkaian sayur-sayuran dan buah-buahan yang kaya dengan sifat anti oksidan seperti rumpai laut, tomato, biji anggur, brokoli, marigold, epal, kentang, minyak sawit, dan lain-lain

Ahli nutrisi mencadangkan pengambilan 5 - 9 hidangan sayuran dan buahan sehari untuk mengekalkan konsentrasi beta karotena di dalam darah dan seterusnya memelihara kesihatan penglihatan, kesihatan kulit, dan mencegah kanser. Nampakkkk tu kita kena makan 5 - 9 hidangan sayuran dan buahan....tapi sanggup ke? 1 - 2 jenis sehari boleh la kot kan hehe. Jadi lebih baik makan CarotoMax untuk kekalkan tahap beta karotena di dalam darah. Jangan pula disebabkan dah ambil CarotoMax terus tak makan sayuran dan buahan, kena ingat supplement adalah makanan tambahan, maksudnya fungsi supplement adalah mencukupkan apa yang kurang dalam badan kita.



  • Mempertingkatkan Penglihatan - Carotomax menghasilkan “ungu visual” yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan sewaktu berada dalam gelap. Ia dapat mempertingkatkan masalah penglihatan seperti nyctalopia (rabun malam), rabun dekat, presbyopic, astigmatism, xerophthalmia (mata kering), kelesuan mata, glaucoma, katarak, floaters, eye bags, dan gegelung hitam di mata.
  • Meredakan Penyakit Kulit - Pengambilan Carotomax dalam jumlah yang mencukupi akan membantu mengatasi masalah kulit seperti psoriasis, senile plaque, kulit kering, kulit menggelupas, pustule, scabies, ulser kulit, jerawat, dan akne.
  • Melindungi Epithelial - Carotomax dapat memelihara lapisan luar kornea, rongga oral, usus, perut, paru-paru, bronkus, pundi kencing, ovari semasa disintegrasi tisu, merawat ulser saluran usus.
  • Melawan Kanser dan Oksidasi - Pengambilan beta karotena secara kerap dapat mengukuhkan sistem imun, melambatkan penuaan, menyekat aktiviti bahan kanser, dan menghalang pembentukan sel-sel kanser. Hal ini akan dapat mengurangkan risiko kanser, terutama sekali kanser paru-paru dan payudara. Selain itu, ia juga dapat mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida.
  • Menghalang Infeksi - Carotomax dapat merangsang enzim yang membunuh kuman, menyekat dan membantu masalah atau penyakit sistem respiratori paru-paru seperti batuk, hepatitis, asthma, flu, dan selesema.
  • Menggalakkan Perkembangan Normal dan Sihat - Carotomax dapat merangsang perkembangan kanak-kanak / remaja, menguatkan tulang, melindungi rambut, kulit, membran mukosa, gigi dan gusi yang sihat, sistem reproduksi, dan penghasilan sperma yang sihat. 


Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.  



SHAKLEE Independent Distributor (SID 1175809)


Dengan setiap pembelian anda akan mendapat konsultasi dan tips eksklusif percuma dari saya. Sila hubungi:

WhatsApp/Telegram: 019-3464793
Email: missnick84@gmail.com

Personal FB: Nik Azidah
FB Page: Cantik Sihat by MissNick


Untuk mendaftar sebagai pengedar Shaklee sila klik SINI

Untuk melihat senarai harga bagi setiap produk Shaklee sila klik SINI

No comments:

Post a Comment